Kolarskie innowacje: sprawdzamy jakie start-upy napędzają branżę
W związku z początkiem 80. Tour de Pologne i popularnym dokumentem o Tour de France, postanowiliśmy się przyjrzeć innowacjom z kolarskiego świata. W materiale znajdziecie przykłady start-upów, które korzystają z finansowania VC oraz projektów wspieranych na platformach zbiórkowych. Prezentujemy też informacje o tym, do których spółek trafiają pieniądze samych zawodników.
Analiza ma charakter ciekawostkowy – nie wyciągamy żadnych statystyk branżowych. Celowo pominęliśmy też branże ebike i mobility, w których jest bardzo dużo spółek. Zależało nam na wyszukaniu mniej oczywistych przykładów.
Sam świat innowacji w branży kolarskiej z pewnością jest znacznie głębszy. Dużą rolę mogą odgrywać działy badań i rozwoju wśród producentów rowerów i osprzętu. Wskazuje na to choćby rozwój technologii, która sprawiła, że kolarze kończą obecnie Tour de France ze średnią prędkością ok. 40 km/h. Dla porównania: gdy zaczęto organizować wyścig (1903 r.), było to około 27 km/h.